Interview Over Content Marketing Met Slagter Media

Wil je meer weten over content marketing en copywriting? Dan is dit interview met Christian Slagter van Slagter Media een aanrader! Lees daarom snel verder.

Deze week even iets heel anders bij Motriz Marketing: deze week delen wij als voorstanders van content marketing graag een interview over dit onderwerp met je. Ons “slachtoffer” (woordspeling: slagter-offer) is daarvoor Christian Slagter van Slagter Media.

Wie/Wat Is Slagter Media En Wat Onderscheidt Jullie Van Anderen?

Bij deze wil ik Dennis bedanken voor het interview. Nadat hij voor Slagter Media al een interview had gedaan kon ik natuurlijk niet achterblijven om een wederdienst te doen.

In september 2010 besloot ik voor mijzelf te beginnen, nadat ik vier jaar in loondienst had gewerkt voor de websites Belegger.nl en Analist.nl. Ik had altijd al het idee om een eigen bedrijf te starten en ondanks dat ik het naar mijn zin had was dit naar mijn mening het perfecte moment. Als boerenzoon en enigst kind werd ik al vroeg geconfronteerd met het ondernemerschap en hoe het is om op je eigen benen te moeten staan. Lang wist ik niet precies waar ik een eigen bedrijf in wilde beginnen, maar door de opkomst van internet en online marketing, tezamen met mijn interesse voor het creëren van content (tekst, video), werd Slagter Media geboren.

Slagter Media is opgericht met de gedachte om mensen te helpen met hun online content. Iedereen kan natuurlijk teksten schrijven, maar er komt meer bij kijken. Hoe creëer je bijvoorbeeld waardevolle content en breng je deze daarna onder de aandacht? Met Slagter Media probeer ik bedrijven en instellingen daarmee te helpen.

Daarbij onderscheidt Slagter Media zich van andere bedrijven door de focus op content marketing. In Nederland zijn er ontzettend veel online marketing bureaus met elk hun eigen unieke producten en eigenschappen. Sommigen van hen gebruiken ook de term content marketing, maar vaak dekt dit niet de lading. Met Slagter Media probeer ik het begrip content marketing meer onder de aandacht te brengen, uit te leggen wat het precies betekent en hoe bedrijven hiervan kunnen profiteren. Dit doe ik onder meer via mijn blog, waarop ik elke maandag, woensdag en vrijdag een artikel plaats.

Tot slot houdt Slagter Media zich ook bezig met de ontwikkeling en exploitatie van diverse online projecten.

Wanneer Heb Je Iets Aan Content Marketing?

Ik ben van mening dat je altijd iets aan content marketing hebt, aangezien content de drijfveer van iedere website is. Veel bedrijven denken nog dat alleen online en/of offline adverteren de meeste klanten oplevert. Uiteraard draagt het bij aan de klantbeleving, maar mensen prikken hier snel doorheen.

Door het creëren van waardevolle content biedt je (potentiële) klanten iets waar zij behoefte aan hebben en dat is de essentie van content marketing. Mensen zijn online vaak op zoek naar oplossingen. Wanneer bedrijven deze gratis weten te bieden in de vorm van content bouwen ze vertrouwen en autoriteit op bij deze klant.

Wanneer Heb Je Niets Aan Content Marketing?

Haha, altijd lastig. Je hebt naar mijn mening niets aan content marketing wanneer je niet gelooft in het creëren van waardevolle content. Vaak hoor ik mensen zeggen “we moeten iets doen met social media”, zonder daarbij een achterliggende strategie op te stellen. Als je denkt “we moeten iets doen met content marketing”, stel jezelf dan eerst de volgende vraag: “Wil ik mijn producten alleen maar verkopen, of wil ik dat mijn klanten mij zien als een betrouwbaar bedrijf dat een autoriteit is in zijn vakgebied?”. Content marketing is namelijk niet simpel een verkooppraatje zoals een advertentie, maar komt neer op inhoud. Wanneer je dit niet kunt bieden is content marketing niet iets voor jou.

Als je daarnaast niet van plan bent om gratis kennis weg te geven raad ik je aan niet aan content marketing te beginnen. Hiermee biedt je namelijk via blogs, artikelen, white papers, ebooks, video’s etc. gratis content aan.

Content Marketing Doen Betekent Over 10 Jaar … ?

Over 10 jaar staat content marketing nog altijd voor het creëren van waardevolle content. Content marketing is al honderden jaren oud (tractorfabrikant John Deere begon er ooit mee met de uitgave van een informatief magazine) en ik verwacht dat het nog lang zal blijven bestaan. De vorm waarin content kan worden aangeboden gaat wel veranderen door alle technologische ontwikkelingen, met daarbij meer interactie tussen bedrijven en bezoekers.

Waar begint copywriting en houdt content marketing op? Is er überhaupt een verschil?
Copywriting houdt zich voornamelijk bezig met het creëren van webteksten. Dit is een belangrijk onderdeel van content marketing en daardoor overlappen ze elkaar. Content marketing is echter veel breder. Onder de term content vallen bijvoorbeeld ook afbeeldingen en video’s. Daarnaast houdt copywriting zich niet bezig met marketing, oftewel het verspreiden van de content. Er is dus weldegelijk een verschil.

Als mensen 1 ding van dit interview over content marketing zouden kunnen onthouden, wat zou jij dan willen dat ze onthouden?
Dat content marketing een lange adem vergt, maar dat het je op langere termijn veel kan opleveren.

Tot zover het interview! Hou onze website in de gaten voor meer interviews en marketing columns.

Met vriendelijke groet,

Het team van Motriz Marketing